...

Stel gerust een vraag over Awen of hekserij. Er bestaan geen domme vragen
Plaats reactie
Kyandra01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-07-2013 11:59

...

Bericht door Kyandra01 » 24-07-2013 12:04

..

LunaCerridwen
Site Admin
Berichten: 126
Lid geworden op: 10-01-2013 17:47

Bericht door LunaCerridwen » 24-07-2013 19:21

Hoi Kyandra,

Ik denk niet dat er een leeftijd is waar vanaf je kunt zeggen: nu ben je oud genoeg om te geloven. Er zijn mensen die pas laat in hun leven achter hun geloof komen, maar er zijn er ook die dit van jongs af aan weten. En als jij van jezelf weet wat je gelooft, is dat alleen maar heel mooi om dit nu te weten. En wat de toekomst brengt, dat weet niemand, dus ook niet of je dan nog achter je geloof staat of niet.

Veel wicca covens zeggen dat 18 jaar wel echt een leeftijdsgrens is om toegelaten te mogen worden. Ik snap hun punt wel. Ik geloof ook wel dat als je jong bent, het goed is om open te staan voor allerlei verschillende ideeën en overtuigingen om zo jezelf te leren kennen voordat je je ergens vastlegt. Voor mij sluit dat niet uit dat je niet tot die tijd kunt leren en ontdekken, ook binnen de hekserij, ook met begeleiding.

Wat ik wel heel belangrijk vind als je begeleiding zou krijgen bij ons, is dat je ouders erachter staan. Ze hoeven niet hetzelfde geloven, en ze mogen het best vreemd vinden waar we mee bezig zijn. Ze zijn echter wel verantwoordelijk voor je, en daarom is toestemming van hen belangrijk.

Bij Awen heb je vanaf ongeveer 12 jaar de mogelijkheid om mee te doen met de jaarfeesten. En ook is het mogelijk om begeleid te worden in de hekserij.

Blessed be,
Luna Cerridwen

Plaats reactie